Biroul de Promovare şi Cooperare Economică

Promovarea exporturilor româneşti

Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cuprinde instrumente de susţinere a exportului aliniate la regulile internaţionale în domeniu şi la practica altor ţări:

I. Instrumente de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat

1. Instrumente în administrarea EXIMBANK, conform Legii nr. 96/2000, modificata prin Legea nr.165/2006 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A.. Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior repartizeaza fondurile alocate anual prin bugetul de stat pe instrumentele din administrarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK-S.A., conform Legii nr. 96/2000, în funcţie de necesităţile de susţinere a exportului.

2. Instrumente în administrarea ministerelor de resort:

2.1. Programul de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Relațiilor cu Mediul de Afaceri, prin care se suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind:

  1. participarea la târguri şi expoziţii internaţionale, cu suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant din partea fiecărui expozant şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurarii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, etc.;
  2. organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate, cu suportarea a 50% din cheltuielile de transport extern, cazare şi asigurare medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru institutiile publice, precum şi suportarea totală a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinatie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a celor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării, a materialelor promoţionale, etc.;
  3. realizarea de studii de piaţa si de produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislatia in vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente;
  4. realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general, pe piete de interes pentru exportul romanesc, pe baze concurentiale, cu suportarea totala a cheltuielilor, inclusiv a celor pentru distribuirea materialelor de publicitate.

2.2. Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în dezvoltarea exportului, administrat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Relațiilor cu Mediul de Afaceri, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţarii şi dezvoltarii întreprinderilor mici şi mijlocii.

2.3. Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, administrat de Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri.

2.4. Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, administrat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Programele prevăzute la pct. 2.3 si 2.4 acoperă de la bugetul de stat cheltuieli în proporţie de până la 75% pentru:

  1. implementarea şi certificarea sistemelor de management al calităţii şi/sau a sistemelor de management de mediu;
  2. dotarea şi/sau amenajarea laboratoarelor de testare şi etalonare, precum şi acreditarea acestora, după caz ;
  3. înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, a brevetelor de invenţie, a desenelor şi modelelor industriale româneşti (www.portaldecomert.ro, modalităţi de susţinere).

Reţeaua externă a Ministerului Economiei, Comerţului si Mediului de Afaceri susţine eforturile de promovare derulate prin programele de mai sus, printr-o serie de acţiuni complementare:

  1. Furnizarea de informatii prvind oportunitatile de afaceri si cooperare pe pietele respective (cereri de oferta, propuneri de cooperare, licitatii internationale, etc.).
  2. Furnizarea de informaţii şi propuneri privind manifestările expoziţionale specializate organizate pe piaţa de reşedinţă, precum şi a altor evenimente de interes pentru firmele româneşti.
  3. Furnizarea de informaţii privind organizarea şi funcţionarea mediului antreprenorial şi de afaceri din ţara de reşedinţă.

Mic dejun de lucru francofon la reședința Regatului Belgiei

06.02.2020

La reședința Regatului Belgiei, Excelența Sa ambasadorul României dl. Dan Stoenescu, a…

Participarea Ambasadorului României la proiecția în direct a programului „99 zile: Președinția”

03.02.2020

Ambasadorul României, domnul Dan Stoenescu, a participat la invitația Inițiativei Munathara la…

Întâlnirea ES Dan Stoenescu cu domnul Souhaib Ouadhane, deputat de Tataouine în Adunarea Reprezentanților Poporului (ARP)

30.01.2020

Ambasadorul României ES Dan Stoenescu s-a întâlnit astãzi cu domnul Souhaib Ouadhane, deputat…

Programul de lucru pe data de 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române

23.01.2020

Vă informăm că data de 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române, este zi de sărbătoare…

Primirea Ambasadorului României Dan Stoenescu de către Președintele Republicii Tunisiene, Kais Saied

22.01.2020

Excelența Sa Dan Stoenescu, ambasadorul României la Tunis, a fost primit de Președintele…